РОЗМОВА, ЗВАНА Алфавіт, чи буквар світу.
ДРУЖНЯ РОЗМОВА ПРО ДУШЕВНИЙ СВІТ

 

На головну сторінку ЦБС

 

Про бібліотеку

Читачі рекомендують
Як користуватись каталогом
Що треба прочитати в твоєму віці
 
Наш район
Дошкільні навчальні заклади
Школи-дитячі садки
Школи-інтернати
Середні загальноосвітні школи
Ліцеї
Гімназії
Гімназії-інтернати
Школи естетичного виховання
Гуртки
Благодійні та громадські організації
Вищі навчальні заклади м.Київ
 
Наші читачі - учасники конкурсів
"Київ та кияни очима дітей'08"
"Найкращий читач року"
 
Небайдужим батькам
Розкажіть дитині казку
Шість кроків назустріч книзі
Читач, що не вміє читати
Якщо дитина не любить читати
Сучасним дітям - сучасні книжки
 
Тести
Знавець сучасних книг (3-6 кл.)
Що за казковий герой? ( 3-5 кл.)
Знавець казок (2-3 кл.)
Впізнай героя (5-6 кл.)
Гумористичний тест (5-6 кл.)
Знавець казок та казкових героїв (1-3 кл.)
 
Інше
З історії книги
Ювілеї в літературі
Правила читання для школярів від Івана Огієнка
Нобелівські лауреати в галузі літератури
Етикет
Пошук на сайті
 
   

...Моя розмова стосується лише людинолюбних душ, чесних станів і благословенних видів промислу, які не суперечать божому і людському законові, а складають плодоносний церкви, ясніше кажучи, суспільства, сад, як окремі частини складають годинниковий механізм.

Мова моя тоді спокійніша, коли кожна людина не лише добра, але і споріднену собі всіма сторонами знаходить роботу. Се і є бути щасливим, пізнати себе чи свою природу, взятися за своє споріднене діло і бути з ним у злагоді з загальною потребою. Така потреба — се благодійство і послуга. Не дивно, що в стародавніх римлян як потреба, так і благодійство означалося словом officium , тобто моральний обов'язок.

Найд о бріша людина тим неспокійніша і нещасніша, чим більшу посаду вона займає, але до неї не народжена. Та й як їй не бути нещасною, коли загубила той скарб, що дорожчий за все на світі: «Веселощі серця — життя для людини, і радість людська — є довгоденність» (Сірах).

Як же не згубити, коли замість добрих послуг лише ображає друзів і родичів, близьких і далеких, співвітчизників і чужоземців? Як не ображати, коли вона суспільству приносить шкоду? Як не зашкодити, коли погано виконувати обов'язки? Як не буде погано, коли немає завзятості і невтомної праці? Звідки ж з'явиться працелюбність, коли немає бажання і старанності? Де ж візьмеш бажання без природи? Природа — всьому початкова причина і рушійна сила. Вона і є матір'ю бажання. Бажання ж — започаткування, схильність і рух. Бажання, за приказкою, сильніше неволі. Воно прагне до праці і радіє з неї, як зі свого сина. Праця — живий і невсипущий рух усієї машини, доки не довершиться справа, що сплітає творцеві своєму вінець радості. Коротко кажучи, природа наснажує до діла і зміцнює до праці, роблячи її солодкою...

Скажу тобі: коли бажаєш, щоб син твій охоче й безпомилково виконував свої обов'язки, мусиш сприяти йому під час вибору звання, відповідно до його якостей. Сто спорідненостей — сто звань, а всі почесні, як законні.

Хіба не знаєш, що маєтність — від чесно виконаних обов'язків, а не обов'язки від маєтності залежать? Чи не бачиш, що низьке звання часто віднаходить маєтність, а високе — губить?

Не дивись, хто вище і хто нижче, хто видніше і незнатніше, багатше й убогіше, але дивись на те, що з тобою споріднене. Вже ми казали, що без спорідненості все ніщо...

Коли володар маєтків живе щасливо, не тому він щасливий, що володіє ними: щастя до маєтків не прив'язане.

Коли казати про володіння за спорідненістю, слід розуміти і види всіх зовнішностей. Зовнішнє те, що лежить поза людиною: грунт, рід, чин тощо. Шукай, що хочеш, але не загуби світу. Шляхетний список лежить поза тобою, а ти поза ним цілком можеш бути щасливий. Він без світу ніщо, а світ без нього — щось, без чого не можна бути щасливим і в едемськім раю.

 

 

 

 

 

   

 

© 2006-2014 ЦБС Оболонського району м.Київ